Volgende wedstrijdSpeeldag 9: FC St. Pauli – VfL Osnabrück/27 november 2020/Millerntor

DIIY – Alles moet men zelf maken!

Vanaf komend seizoen zullen de profs van FC St. Pauli shirts uit eigen productie dragen en daarmee is weer een belangrijke stap gezet naar meer duurzaamheid in de topsport. FC St. Pauli werkt sinds 2018 aan dit project, maar was ook op zoek naar een leverancier die op een duurzame en transparante manier prestatiekleding produceert en eerlijk verhandelt. Omdat geen enkele externe aanbieder volledig aan de criteria van FC St. Pauli heeft kunnen voldoen, zal de club in de toekomst de productie zelf overnemen.

Onder het motto “Je moet alles zelf doen!” Wil FC St. Pauli met het merk “DIIY” de meest duurzame teamsportcollectie ter wereld produceren. De vereniging beantwoordt daarmee ook aan de uitdrukkelijke wens van haar leden om het thema duurzaamheid consequent na te streven.

De nieuwe collectie is verkrijgbaar vanaf mei 2021, maar het thuisshirt is vanaf 1 december 2020 te pre-orderen. In de eerste vier weken van de pre-orderfase hebben alle kopers de unieke mogelijkheid om de trui aan te passen en hun eigen naam op de trui te laten vlokken in plaats van het congstar-logo van de hoofdsponsor.

Oke Göttlich, President : “Zelfs en vooral in de coronacrisis willen we samen met alle St. Pauli-fans de uitdagingen met moed en ondernemersgeest aangaan. Deze onafhankelijkheid en het zoeken naar nieuwe wegen heeft FC St. Pauli altijd onderscheiden. Met onze eigen teamsportcollectie volgen we consequent onze weg naar onafhankelijkheid. De kracht van een door leden geleide vereniging blijkt uit de implementatie van de ideeën van onze leden. Op deze manier kunnen we elke crisis samen het hoofd bieden. DIIY is overigens afgeleid van de term DIY ‘

Do it yourself: doe het zelf’. Dat is precies waar het bij FC St. Pauli om draait: niet alleen klagen, maar zelf beter doen. “

Bernd von Geldern, hoofd verkoop: “Op de algemene vergadering van 2016 kregen we de opdracht om onze merchandising eerlijk en duurzaam te produceren. We willen op zoveel mogelijk gebieden aan deze eis voldoen. Met ons eigen merk ‘DIIY’ willen we laten zien dat kwaliteit, duurzaamheid en eerlijke arbeidsomstandigheden elkaar niet uitsluiten, ook niet voor prestatiekleding. Daarom leggen we bewust de lat hoog met de eisen die we zelf hebben geformuleerd voor de nieuwe teamsportcollectie. Wij zijn er van overtuigd dat onze fans deze claim ook delen en willen ze graag meenemen op weg. Daarom starten we nu al met de voorverkoop van het thuisshirt voor het seizoen 2021/22 – want alleen samen met onze fans kunnen we ons ambitieuze doel bereiken,

Bron: www.fcstpauli.com