Volgende wedstrijdSpeeldag 18: FC St. Pauli – VfL Bochum/27 januari 2021/Millerntor

FC St. Pauli presenteert het thuisshirt voor het seizoen 2021/22

Met het merk DIIY wordt FC St. Pauli vanaf komend seizoen zijn eigen kledingsleverancier. Het vlaggenschip van de nieuwe teamsportcollectie is het bruine thuisshirt in krijtstreeplook, dat klassieke elementen combineert met moderne functionele materialen. Het doel was een tijdloos ontwerp dat ook in dit opzicht staat voor duurzaamheid. Maar het wordt ook iets speciaals met enkele liefdevolle details. De rode lijn boven het hart als verbindend element van de collectie symboliseert zowel het hart van St. Pauli als de liefde voor de buurt en de club. Een ander detail is te vinden met het schrijven “Geen voetbal voor fascisten” in de kraag.

De trui moet natuurlijk niet alleen visueel indruk maken, maar ook voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van duurzaamheid en eerlijkheid. Daarom is het gemaakt van 100% gerecycled polyester; het is ook single-origin en kan dus ook gerecycled worden. Het langdurige partnerschap met de fabrikanten in Turkije en een onafhankelijke controle van de fabrieken daar garanderen eerlijke arbeidsomstandigheden voor de arbeiders.

Net als de hele collectie is het shirt vanaf mei 2021 verkrijgbaar. Wil je met jouw steun ’s werelds meest duurzame teamsportcollectie tot een succes maken en als een van de eersten het shirt in handen hebben, dan kan je het in december exclusief online HIER  bestellen. Bovendien is er in deze periode slechts de eenmalige optie om individuele letters te kiezen in plaats van de Congstar-letters op de borst. Met 69,90 euro ligt de verkoopprijs vijf euro lager dan in voorgaande jaren.

Oke Göttlich, President :  ” Met FC St. Pauli willen we consequent doorgaan op het pad van onafhankelijkheid en we vertrouwen op de moed van het ondernemerschap – zelfs in crisis tijden – om dingen anders en beter te doen. We zijn nu gespannen en gelukkig en wachten op de reactie van onze fans op dit nieuwe shirt.  Onze leden  gaven al de originele impuls voor onze duurzaam geproduceerde merchandise en nu willen we  samen met hen de volgende stap succesvol zetten. “

Bernd von Geldern, hoofd verkoop :  “We luisterden naar onze leden en fans en lieten ons inspireren om een ​​typisch St. Pauli-shirt te maken dat al onze fans aanspreekt, ongeacht waar ze in het stadion zijn gevestigd. Het zou de norm moeten zijn. qua duurzaamheid, maar natuurlijk ook overtuigen met zijn design en functionaliteit. Met de gereduceerde prijs willen we tegelijkertijd laten zien dat ecologisch en sociaal niet automatisch duur betekent. Nadat we in twee jaar tijd veel werk en passie in dit project hebben gestoken, onze vrienden daarbuiten worden nu gevraagd om met ons samen te werken om van deze kleine utopie een succes te maken. “

Elke pre- orderer ontvangt als bedankje een gelimiteerde en genummerde kunstprint van de illustrator Lisa Tegtmeier ( www.lisategtmeier.com ) onder de kerstboom. Zorg er dus voor dat u bijvoorbeeld snel het nummer 00027 (nummer op de achterkant van de Schnecke Kalla), het nummer 01910 of de 06202 (winnaar WK 6 februari 2002) krijgt.

Deze extra komt nooit terug!

Source: www.fcstpauli.com