OngecategoriseerdFCSP steunt open brief aan de Bondskanselier

3 april 2019by FCSP Belgium
rescue

Samen met meer dan 250 andere organisaties steunt FC St. Pauli een open brief aan de bondskanselier Angela Merkel die pleit voor een heroriëntering van het Duitse en Europese vluchtelingenbeleid.

Gezien de doden op de Middellandse Zee en de catastrofale situatie in Libië richten meer dan 250 maatschappelijke organisaties zich in een open brief tot de Duitse bondskanselier. Hierbij bekritiseren Pro Asyl, Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, Sea-Watch, Seebrücke, Diakonie, Caritas, Brood voor de wereld, Misereor, de Duitse Federatie van Vakbonden en de vele andere ondergetekende organisaties de kanselier: “We zijn geschokt door de huidige Europese politiek, die nog altijd meer vertrouwt op afscherming en afschrikking – en daarbij duizenden doden op de koop toe neemt. De plicht tot redding is een internationaal recht en met het recht op leven is niet onderhandelbaar” ..

Er moet worden gezorgd voor een internationale op wetten gebaseerde redding van de Middellandse Zee. De EU moet degenen die bescherming zoeken, toegang geven tot een eerlijke asielprocedure. Het is een schandaal dat civiele hulpverleners worden gecriminaliseerd die niet willen doorgaan met het faalbeleid van de Europese staten en willen helpen.

Het Bondgenootschap, met inbegrip van vluchtelingen- en mensenrechtenorganisaties, redders, liefdadigheidsinstellingen, kerken, vakbonden en jeugdverenigingen, pleiten voor een heroriëntering van de Duitse en Europese politiek:

1. Noodplan voor bootvluchtelingen
    Opname bereide lidstaten moeten  – in de voor hun mogelijke verhouding – solidair zijn met de landen die grenzen aan de Europese Middellandse Zee en mensen opnemen. De Europese Vluchtelingenraad heeft een werkbaar voorstel ontwikkeld dat onmiddellijk kan worden toegepast onder de bestaande Europese wetgeving.
  2. “Veilige havens” mogelijk maken
    Veel Duitse steden en gemeenten hebben zich bereid verklaard om vluchtelingen op te nemen. Voor hen moet een manier worden gecreëerd om vrijwillig aanvullende vluchtelingen op te nemen.
  3. Geen repatriëring naar Libië
    Vluchtelingen die terugkeren naar Libië worden systematisch onderworpen aan foltering, slavernij en geweld. Alle ondersteuning en training van de zogenaamde Libische kustwacht moet worden gestopt. De EU en Duitsland moeten de niet-uitwijzingsvereiste respecteren als verplicht internationaal recht en ten uitvoer leggen .

Het huidige beleid moet worden beëindigd, omdat het niet alleen het leven van mensen bedreigt, maar ook onze eigen menselijkheid en onze waarden in gevaar brengt.

De brief ondertekend door de 262 organisaties kan hier worden gelezen: Open Brief aan bondskanselier Dr. Ing. Angela Merkel

Bron: www.fcstpauli.com

WIL JE LID WORDEN VAN ONZE FANCLUB?

OVER FCSP BELGIUM

Welkom bij de Belgische officiële supportersclub van FC St Pauli. Onze eerste bedoeling is alle fans verzamelen en gezamelijk met auto's naar uitwedstrijden van onze Kiezkiekers te gaan. Iedereen is bij ons welkom maar open moet staan voor de mening:
- Anti Nazi's
- Vluchtelingen welkom
- Tegen Racisme
- Tegen Fascisme
- Tegen Homofobie

Inschrijven nieuwsbrief

Je gegevens worden beschermd onder voorwaarden GPDR

@FCSP_Belgium - 22 minuten

How how how cop or not. My dog is named after him... He is was en is my truly captain ... Cried my ey…

@FCSP_Belgium - 1 dag

RT : Our thanks also go to Brian for all his efforts on behalf of the club. All the best!

@FCSP_Belgium - 1 dag

RT : Thanks for all you've done for FC St. Pauli, Momo! All the best for the future!

Alle rechten voornbehouden © copyright aan desbetreffende eigenaars. Foto's dienen ter illustratie